Vanliga frågor & svar
För att förbereda dig inför ditt besök i någon av våra villor har vi samlat en del praktisk info och återkommande frågor på den här sidan. Skulle du ha ytterligare frågor är du alltid välkommen att höra av dig till oss direkt på mail eller telefon.
LIgger Villorna i Björnrike Ski in Ski out?
Ja, både Villa Design och Villa Björnrike ligger väldigt nära skidbacken och du kan nästan glida ut i backen från dörren på båda husen. Från Villa Björnrike behöver du ta några steg över en mindre väg men sen är du ute i backen och kan glida ner i Björnrikes skidområde.
Har ni en reception?
Nej vi har ingen reception i någon av våra villor. Vi finns tillgängliga för våra gäster via telefon och mail och försöker alltid att vara behjälpliga.
Finns det någon matbutik i Björnrike?
Ja, uppe vid Björnrike Center finns det en Ica-butik som är öppen under vintersäsong. Under resterande del av året hittar ni närmsta butik i Vemdalen.
Kan jag betala med kort på plats?
Vi tar inte kortbetalningar men du kan betala med Swish, eller så fakturerar vi er om det är så att ni vill köpa till extra tjänster under er vistelse.
Finns det Systembolag i Destination Vemdalen?
Nej, det finns det inte. Men du kan beställa på Systembolaget.se och få dina varor levererade till Ekbergs Fiske i Vemdalen eller Nära Dig i Vemhån. De levererar två dagar i veckan och du behöver beställa några dagar i förväg, se systembolagets hemsida för ytterligare info.
Finns det några restauranger i närheten av Villorna i Björnrike?
Det korta svaret är ja:) På en minuts avstånd hittar ni Bräjks Matbar som är en fantastiskt trevlig krog med god mat och som gärna serverar lokala råvaror och goda drycker med och utan alkohol. I skidområdet finns även Bageriet, Björns Brasserie och Björnvallens Sportkök.
Är familjens fyrbenta vänner välkomna på Villa Design och våra andra boenden?
Tyvärr får alla pälsdjur stanna hemma när ni ska besöka oss. Med respekt för andras allergier kan vi inte ta emot djur i våra hus.